Чи буде працювати закон про очищення  влади в Україні? Чи покращиться робота чиновничої армій в Україні, та чи накінець-то отримає Україна владу подібну європейській ?

Цим питанням задається весь небайдужий  народ Украйни. 16 вересня, з великими потугами та під тиском громадськості, Верховна Рада України з третьої спроби 231 голосами прийняла закон про очищення влади в Україні. Як бачимо, великої одностайності  серед депутатів в прийнятті цього закону не було. Звісно, що дія закону частково направлена   не на користь більшості самих народних депутатів. Деякі народні депутати взагалі, щоб не приймати участь в голосуванні, залишали зал засідань тікаючи заднім виходом будівлі Верховної Ради, за що отримали «на горіхи» від мітингуючих, які зібралися біля Верховної Ради з вимогою прийняття закону про люстрацію.  Що ж передбачає цей закон. Насамперед потрібно сказати,що в законі не прописано механізму створення люстраційного органу, який би здійснював контроль за дією закону. Хто буде проводити перевірку на придатність кандидатів до органів влади та діючих представників влади на відповідність закону відповіді не має. Не має в законі і визначення про дію закону по відношенню до  органів місцевого самоврядування. Це означає, що місцеві чиновники-корупціонери різних рангів можуть почуватися вільно та комфортно на своїх насиджених «хлібних» місцях. Нажаль, кардинальної зміни влади в регіонах не пройшло. Біля владного корита залишилися старі, провірені в умінні побудови корупційних схем, чиновники –регіонали. Багатьох з них звільнити з насиджених місць не дозволяє законодавство, або відкрите не бажання цього зробити  нових керівників районів та областей. Як не парадоксально, часто такі старі – «провірені» кадри потрібні новій владі, яка сама поступово втягується в корупційні схеми отримання особистих прибутків. В Україні стартувала виборча компанія до Верховної Ради. Звісно досвід старих корупціонерів в наповненні кас  виборчих штабів  не зайвий і для представників нової влади, та й вибори до місцевих рад не загорами. Дармові гроші не завадять і діючим місцевим чиновникам, які мріють отримати мандати депутатів різних рівнів. Якщо провірку на відповідність закону ощищення влади будуть проводити самі керівники владних підрозділів, то ймовірність корупції зі сторони їх самих різко зросте. Закон про люстрацію створить зворотню дію. Замість того щоб очистити владу від негідних її членів, він створить підгрунтя для ще більшої корупції. Нещодавно відомий ініціатор та поборник створення закону про люстрацію в Україні Єгор Соболєв сказав, що він не є головою люстраційного комітету, а являється, по суті, тільки його громадським представником.  Це підтверджує, що в законі не прописаний механізм створення та дій люстраційних органів, а отже  фактично і ймовірності його ефективної дії. В законі прописано пунт про відсторонення від влади осіб, які були колись працівниками комуністичних та комсомольских вищих органів. В законі також згадуються і працівники радянського КДБ та особи, які закінчили учбові заклади підготовки працівників КДБ. Багато владних мужів діючої влади являються бувшими кадибістами та комуністично-комсомольськими вожаками. Ніхто не вірить, що вони підуть добровільно з влади, відірвавшись від державної «годівниці». В суспільства багато добрих надій на цей закон, та багато і запитань. Мабуть ефективність дії цього закону буде залежати виключно від активності громадськості України і тільки від неї. Адже владі в Україні він зовсім не потрібний. Ймовірність його ефективної дії нажаль сумнівна. Не зважаючи на все це, прийняття закону про очищення влади в Україні безумовно являється перемогою народу України, яка дає надію,  принаймні,  на часткову люстрацію органів влади,.Нажаль сподіватися на наявність народних обранців та української владної еліти на кшталт Ангели Мерхель в Німеччині, в Україні сподіватися пока не варто. Українське суспільство до цього поки-що  не готове.

                         Микола Бабич

                        Фото автора

ФОТО АВТОРА САЙТУ

Вересень 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

ІНФОРМАЦІЯ

Автор інтернетресурсу не несе відповідальності за посилання на сторонні ресурси.